Tanaan oli tyhja paiva. Meinasin aamulla lahtea hiihtolenkille, mutta paadyin jarjestelemaan tavaroita. Kavelin hieman leiria ympari ja koitin saada ajan kulumaan. Paadyin kuitenkin istuskelemaan messitelttaan ja juttelemaan muiden kanssa.
Seuraava lento Punta Arenasista tanne on ilmeisesti paivan myohassa, silla huomiseksi on luvattu hieman lumisadetta ja tuulta, jolloin laskeutuminen tanne ei onnistu. Kiitorata on 90 asteen kulmassa vallitsevaan tuuleen nahden, joten mikali tuuli on yli 15 solmua, ei laskeutuminen onnistu turvallisesti. Samoin jos lampotila nousee yli -6 asteen, niin jaakiitorata tulee niin liukkaaksi, etta kone liukastelee laskeutumisessa paljon. Kun saavuimme koneella Patriot Hillsiin, kone liukasteli aikalailla ja liukui loppuvaiheessa sivuttain ennenkuin viimein pysahtyi.
Chilelaiset ovat laittaneet leirinsa yloskaivetun sinisen munan viereen. Suurin osa teltoista on vanhoja Scott-telttoja ja niista saisi varsin nostalgisen kuvan etelamanner-tutkimuksesta ellei vieressa olisi moottorikelkkoja ja muuta nykyaikaista tavaraa. Leiri itsessaan on off-limits, joten kovin lahelle leiria ei valitettavasti paase. Olisi kiva kayda katsomassa millaista toimintaa Chilelaisilla on.