Lähdin eilen illalla vielä yhdeksan jälkeen kiipeämään Patriot Hillsin päälle kahden ALE:n tyontekijan kanssa. Ajoimme ensin moottorikelkoilla Windy Passille ja lähdimme kiipeämään siitä huipulle. Tuuli on kuitenkin sen verran kova, etta päätimme parin tunnin jälkeen kääntyä takaisin, vaikka vielä ei ihan huipulla oltukaan. Ylhäällä tuuli tasaisesti noin 40-45 solmua, joten taiteilu harjanteella vaati välilla henkilökohtaisen nelivedon käyttöä.
Kun palasimme puolen yön aikoihin, niin kaksi TwinOtter konetta lähti viemään kiipeilijöitä Vinsonille ja toi sieltä takaisin parikymmenta kiipeilijää. Koneet pörrasivät yöllä sen verran, että oli vaikea saada nukuttua.
Tänään on tuulinen päivä ja lento Punta Arenasista on siirretty huomiselle, joten pääsen hiihtämään aikaisintaan 6. päivä. Odottelu tuntuu tuskalliselta, mutta onneksi lähtö lähestyy päivä päivältä. Olen tänään ladannut kaikki akut ja paristot, jotta kaikki on lähtöä vailla valmista.
