Etelanapa 2008 – Joulukuu

KuvaTanaan on taasen aurinkoinen paiva vaikka taivaalla onkin jonkin verran pilvia. Lampotilat on taalla Joulukuiseen tapaan kesaiset. Ulkona on noin 15 astetta pakkasta, joka tuntuu lahes lampimalta auringon paistaessa. Aurinkorasvaa kuluu melkoisesti, silla vaikka suojakerroin on 36, niin silti naama alkaa helposti punottamaan.

Olen koko paivan jarjestellyt telttaa ja ahkiota uudelleen, jotta olen valmiina kun lahto tulee. Jatin ahkiosta kaiken ylimaaraisen ruoan ja polttoaineen pois, silla en paase jatkamaan matkaa siita mihin jain ja en siksi tarvitse enaa 40:n paivan ruokia. Ahkio tuntuu nyt kevyelta ja tilavalta.

KuvaKoska lennot Punta Arenasista ovat olleet tahan saakka hieman myohassa saattanen joutua odottamaan lentoa jonkin aikaa. Alustavasti hiihtamaanlahto pitaisi olla 5. joulukuuta, mutta katsotaan miten kay.

Unohdin eilen mainita, etta sain eilen viimein oikean Fjallravenin lahettaman varatakin. Takki saapui toissa yona kun Punta Arenasin lento saapui. Ennenkuin lahdin Punta Arenasista, oli varatakki jumissa Santiagon tullissa tullityontekijoiden lakon takia. Kavin viime tingassa hakemassa paikallisesta retkeilykaupasta takin. Punta Arenasista hankittu takki ei ole oikein kunnolla toiminut, vaan jouduin kayttamaan ylimaaraista valikerrosta joka hankaloittaa elamaa. Nyt paasen onneksi loppumatkan liikkeelle kunnon takilla. Eilisessa paivityksessa nakyy hieman saapunutta takkia.