Aamulla saa oli tyyni ja aurinko paistoi pilvettomalta taivaalta pitkasta aikaa, joten paatin taas kayda tekemassa pienen hiihtolenkin.
Lahdin noin kymmenen aikoihin liikkeelle ja paatin hiihtaa Patriot Hillsin ympari. Patriot Hills on pieni vuorijono, joka nousee muutama sata metria jaan ylapuolelle. Patriot Hillsin takana Basecampista katsottuna on Independence Hills, joka on hieman isompi vuorijono. Nousin Patriot Hillsin ja Independence Hillsin valiseen laaksoon Patriot Hillsin itapaasta ja koko nousun ajan oli tasainen 10 m/s vastatuuli. Kun lahdin leirista oli taysin tyynta joten en ottanut mukaan kasvosuojaa. Meinasin luovuttaa ylamakeen, mutta paatin kuitenkin kayda ylhaalla katsomassa tuuleeko siella samaan suuntaan.
Kun paasin Hillsien valiseen laaksoon, tuuli tyyntyi merkittavasti ja paatin jatkaa ainakin jonkin matkaa. Maisemat olivat varsin hienot. Kuljin laakson Patriot Hillsin puoleista reunaa ja laakson toisella puolella muutaman kilometrin paassa olivat Independence Hillsin hieman komeammat vuoret.
Puolessa valissa huomasin, etta juomarepun suutin oli paassyt jaatymaan, joten paatin jatkaa matkaa ja kiertaa koko Patriot Hillsin pysahtymatta syomaan mitaan. Otin lahtiessa mukaan kekseja ja muuta pienta, mutta tukevan aamiaisen jalkeen ei ollut viela nalka.
Laaksosta paasee alas kahdesta kohtaa. Ensimmainen on Windy Pass, joka lyhentaa kierrosta noin 4-5 kilometria, mutta nimensa mukaisesti kohta on erittain tuulinen, joten paatin jatkaa kierrosta pidemman kautta. Paasin laskemaan alamakeen noin kilometrin verran kiertaessani takaisin Patriot Hillsin leirin puolelle, mutta viimeinen 6-7 kilsaa oli erittain epatasaista lunta, joten kesti puolitoista tuntia ennenkuin olin takaisin leirissa. Matkaa tuli noin 25 kilometria ja aikaa kului viitisen tuntia.
Viela on pari paivaa aikaa ennenkuin paasen jatkamaan matkaa kunnolla, joten kaynen viela ennen sita tekemassa pienen lenkin jossain lahella.