Eilen illalla Patriot Hillsilla oli sopiva sääikkuna jotta lento Punta Arenasista pääsi tulemaan tuomaan uusia kiipeilijöitä ja vaeltajia Etelämantereelle ja samalla hakemaan poislähtijöitä. Vaikka Etelämanner onkin ollut uskomaton paikka, niin jo alkoi tekemään mieli sivistyksen pariin… tai ainakin kunnollisen lämpimän suihkun alle.
Kone saapui Patriot Hillsiin hieman puolenyön jälkeen ja aloitimme kotimatkan tänään noin klo 02.00. Lento kesti 4,5 tuntia ja saavuimme Punta Arenasiin hieman kuuden jälkeen. Alkuperäinen aikataulu oli olla Punta Arenasissa seitsemältä aamulla, joten kerrankin etuajassa.
Koska tällä pallonpuoliskolla on kesä, niin oli hieman ylimääräistä vaatetta päällä kun saavuimme Chileen, mutta kauan odotettu ja jotakuinkin ansaittukin suihku ajatuksissa auttoi jaksamaan hotellille saakka. Yöunet jäivät öisen lennon takia hieman vähille, joten tämä päivä on mennyt suihkusta nauttiessa sekä päiväunia katsellessa.
Lento Suomen suuntaan lähtee 29. päivä ja olen (taasen) näilla näkymin Suomessa iltapäivällä Uuden Vuoden aattona. Kutsuja hyviin juhliin otetaan jo mielellään vastaan… 🙂
