Näyttää pahasti siltä, että jouluksi en Suomeen ehdi, sillä täällä jo kolmatta päivää jatkuva lumimyrsky ei näytä laantumisen merkkejä. Säätieteilijän mukaan myrsky tulee jatkumaan vielä ainakin 3-5 päivää, joten seuraava tavoite on päästä suomeen Uudeksi Vuodeksi.
Tällä hetkellä ei voi muuta kuin makoilla teltassa ja odotella tuulen laantumista. Viereiseen telttaan on matkaa kolme metriä, mutta välillä teltta katoaa näkyvistä tuulen ja lumen peittäessä näkyvyyden täydellisesti.
Dave Hahn on myös tällä hetkellä Patriot Hillsin leirissä jumissa kuten kaikki muutkin. Eilen illalla hän piti luennon Malloryn retkistä Everestille 1920-luvulla. Dave on itse noussut Everestille 10 kertaa ja kaiken kaikkiaan hän on tehnyt 14 yritystä, joten hänen saldonsa on varsin uskomaton.
Olen hengannut Kanadalaisen ryhmän kanssa muutaman päivän ajan. Kanadalaisryhmä on kolmen hengen ryhmä, johon kuuluu Fred, Steve ja Peter sekä heidän opas Doug Stoup. He hiihtivat viimeisen asteen ja keräävät samalla rahaa lasten hyvaksi. Käy katsomassa heidän sivustonsa www.southpoleforkids.ca, josta löydät lisää tietoja heidän reissustaan.

