Tuulta, tuulta ja lisää tuulta

Yöllä oli kuulemma puuskissa yli 40 solmua ja siltä se yön aikana kuulostikin. Onneksi mukana on korvatulpat, niin saa nukuttua turbiinissakin. Aamulla tosin heräsin siihen kun ympärillä oli täydellinen hiljaisuus, sillä kyllä korvatulppienkin läpi tuulen humina kuuluu. Otin korvatulpat pois korvista ja sen jälkeen oli vielä kokeiltava, olinko työntänyt toisenkin parin tulppia korviin, kun mitään ei edelleenkään kuulunut. Viimein oli pakko sanoa jotain ääneen, jotta viimeinenkin varmuus joko täydellisestä akuutista kuuroudesta tai täydellisesta hiljaisuudesta varmistuisi. Heti sen jälkeen kun pelästyin omaa ääntäni, totesin tuulen todellakin tyyntyneen ja hiljaisuuden laskeutuneen leiriin.

Autuasta hiljaisuutta tosin kesti vain noin puolituntia kun taasen tuuli alkoi todellakin puhaltamaan, ja nyt on tasainen 40 solmua ja puuskissa hieman enemmän. Näyttää siis siltä, että lentokoneet pysyvät tiukasti jäänpinnassa ainakin huomiseen iltapäivään saakka, jolloin tuulen pitäisi alkaa hiljalleen laantumaan.