Hyvää Itsenäisyyspäivää Etelämantereelta kaikille!
Päätin juhlapäivän kunniaksi olla aktiivinen ja lähteä aamulla katselemaan maisemia Patriot Hillsin huipulta. Matkalla sain kuulla hieman Etelämantereen geologiasta ja kivien alkuperästä mukaan lähteneeltä ALE:n oppaalta. Patriot Hills oli taasen tapansa mukaan tuulinen, mutta nousun aikana oli onneksi suojanpaikkoja siellä täällä. Mukavan muutaman tunnin kävelyn jälkeen taas maistui lounas paremmalle.
Lounaan jälkeen oli taas hieman tylsää oleskelua leirissä, joten päätimme muutaman muun kanssa rakentaa iglun. Rakennusmestarina toimi Mike, jolla oli jo valmiiksi selkeä ajatus rakennustavasta, joten minulle lankesi rakennuspalikoiden sahaaminen lumesta. Iglu valmistui muutamassa tunnissa ja halkaisijaksi tuli noin kaksi metriä. Rakentamisen jälkeen pidimme iglussa Suomen Itsenäisyyspäivän kutsut ja saimme mahtumaan igluun kaikenkaikkiaan 16 ihmistä yhdellä kertaa nostamaan kotitekoisen glögimaljan Suomen kunniaksi.
