Lasit huurussa

Tänään oli hieman lämpimämpi päivä. Vaikka pakkasta oli varmastikin yhtä paljon kuin eilenkin, niin tuuli oli hieman laantunut ja laantui vielä iltapäivällä lisää. Eilen vasempaan poskeen hankittu pieni paleltuma oli tänään pakko suojata tarkemmin, ja suojasin koko naaman kahdella kerroksella maskeja ja viela hupulla. Huonona puolena tällaisessa on se, että lasit huurtuu koko ajan ja joutuu katselemaan silmät ristissä niiden pienien kohtien läpi, jotka eivät ole huurtuneet. Ne kohdat ei tietenkään ole kummassakin linssissa samassa kohtaa, joten maisemasta yksi kohta näkyy hyvin toisella silmällä ja toinen kohta toisella.

Eilinen tuuli on tuonut uutta pehmeää lunta reitille ja kun pakkanen on kova, niin ei suksi eikä ahkio luista minnekaan. Tuntuu kuin vetäisi ahkiota hiekkapaperilla. Nihkeän päivän päätin lopettaa noin viiden tunnin hitaan ja takkuisen menon jälkeen.

Koska kylki ei ole parantunut vieläkään, alkaa pieni huoli nousemaan pintaan ja huomenna on totuuden päivä. Ilman särkylääkkeitä ei nukkumisesta tule mitään, eikä päivällä raskas hengitys auta asiaa.

Koordinaatit:
S89 29.254
W87 49.442

Kuljettu matka: 11.1km / 6 nm